کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد؛ تمام‌قد آماده نوروز ۱۴۰۱ | برنامه‌های شهرداری برای استقبال از بهار

  • کد خبر: ۱۰۱۸۹۸
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مشهد؛ تمام‌قد آماده نوروز ۱۴۰۱ | برنامه‌های شهرداری برای استقبال از بهار
قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد برنامه‌های شهرداری در استقبال از بهار ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به‌زودی سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و سال و قرن جدید آغاز می‌شود. با نزدیک شدن به فصل بهار، مدیریت شهری مشهد از ابتدای اسفند اقدامات مختلفی برای آماده سازی شهر مشهد در قالب طرح استقبال از بهار آغاز کرده است که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

دراین باره، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد و قائم مقام ستاد مناسبت‌های مدیریت شهری به تشریح مهم‌ترین اقدامات شهرداری در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ پرداخت.

به گزارش شهرآرا، علی نجفی دراین باره با بیان اینکه شست وشو و نظافت معابر اصلی به ویژه معابر اطراف حرم مطهر، پاک سازی حاشیه ورودی‌ها تا فاصله ۱۰کیلومتر در هفت محور، کاشت بیش از ۱۸میلیون بوته گل در شهر شامل «بنفشه»، «میخک»، «شب بو»، «همیشه بهار» و «میناچمنی» ازجمله اقدامات مدیریت شهری در طرح استقبال از بهار بوده است، اظهار کرد: در طرح‌های ویژه گل کاری در شهر، در ۳۳میدان به صورت شاخص و ۸۰۵نقطه در دیگر مناطق شهر، در مجموع ۳ هزارو ۵۸۹ مترمربع گونه‌های پیازی، جانمایی و کاشته شده است. همچنین، ۲ هزارو ۸۸۱ فلاورباکس در ۲۳ نوع و هزارو ۲۰۸ المان فضای سبز طراحی، جانمایی و در شهر نصب شده است.

وی درباره آذین بندی‌های شهر نیز گفت: بهسازی و آماده سازی ۲۳۱هزار مترطول از آذین بندی‌های شهر و اکران ۴۳طرح جدید، اکران تبریک فصل بهار و سال نو در ۱۵۰المان نوری، نصب ۱۰۰چراغ گوپو در شهر و ۱۳۷المان شمسه، تعویض و نصب ۲۱هزارو۲۵۷ پرچم ایران از دیگر اقدامات ما در این زمینه است.

رنگ آمیزی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از جدول‌ها

نجفی با اشاره به خرید بیش از دویست تن رنگ برای رنگ آمیزی ۲ میلیون و۵۴۷هزارو۳۷۷ مترمربع از جدول‌ها تصریح کرد: اجرای مراسم «نوروز با شهدا» در آرامستان بهشت رضا (ع)، استقرار هفت دستگاه خودرو و نیرو‌های عملیاتی آتش نشانی در ایام نوروز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و سه دستگاه خودرو در محل اسکان زائران و ورودی‌های شهر بخشی از اقدامات معاونت خدمات شهری در استقبال از بهار۱۴۰۱ است.

وی اضافه کرد: در این ایام میوه طرح تنظیم بازار طبق برنامه زمان بندی دولت در بازار‌های میوه توزیع می‌شود. همچنین، طرح فروش ویژه در فروشگاه‌های «شهرما» با ۲۰ تا ۵۰درصد به جز کالا‌هایی که قیمت مصوب دارند، از ۲۵تا۲۹اسفند۱۴۰۰ و طرح تخفیف ۱۰درصدی همه محصولات در ۵۲کیوسک نان قدس رضوی از ۲۵اسفند۱۴۰۰ تا ۱۵فروردین۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: علاوه بر این، بازار‌های سنتی و صنایع دستی، غرفه‌های «شهرما» در ایستگاه زائر ورودی‌های شهر و ۲۰۹غرفه در هفت بازار عرضه مستقیم کالا راه اندازی و سه بازار موقت اطراف حرم مطهر مستقر خواهد شد.

وی همچنین درباره اقدامات سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در استقبال از بهار۱۴۰۱ اظهار کرد: ساخت و جانمایی سیزده پاویون و هفده یادمان شهری و بیست طرح آذین بندی در صد بخش شهری، اکران ۳ هزارو ۴۵۰ مترمربع بیلبورد، ۳۴هزار مترمربع استرابورد و ۵۴قاب عکس، ۵ هزار مترمربع نقاشی دیواری سطح یک برای دیوار‌های بلند و هزارو ۷۳ مترمربع سطح دو برای دیوار‌های کوچک، تزیینات شهری با ۳۰۰هزار متر ریسه و ۲۰۰هزار پرچم در شهر، راه اندازی ایستگاه‌های استقبال از زائر در نیشابور، قوچان، راه آهن و پایانه امام رضا (ع)، ارائه خدمات رزرو مراکز اقامتی از طریق ایستگاه‌های استقبال در ورودی‌ها و مراکز راهنمای زائر به صورت مراجعه حضوری یا اپلیکیشن، ازجمله اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد است.

تقویت بی آرتی در مسیر‌های منتهی به حرم

وی ادامه داد: تقویت خطوط بی آرتی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر تا سقف پنجاه دستگاه، تقویت خط آرامستان بهشت رضا (ع) تا سقف ۱۰دستگاه از محور‌های پایانه انقلاب، مصلی، مفتح، فردوسی و دانشگاه فردوسی، تقویت خطوط میدان فردوسی و میدان شهدا به حرم مطهر تا سقف ۲۵دستگاه، تقویت و توسعه سرویس‌های مینی بوس در ایام نوروز و هنگام اوقات شرعی برای جابه جایی نمازگزاران از مسیر‌های مختلف تا حرم مطهر، آماده باش ۱۰هزارو۷۵۰ تاکسی در شهر شامل شبکه بی سیم، خطوط ویژه و سرویس دهی ویژه لحظه تحویل سال با پانصد دستگاه اتوبوس و افزایش سه پارکینگ غیرحاشیه ای، اقدامات معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در استقبال از بهار امسال است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->